18-02-2020  til  18-02-2020Filter

18-02-2020
Nose Work - Øvet / ren duft (Varierende lokationer)

Dette hold er for jer, der har trænet Nose Work igennem længere tid, dvs din hund er duftsikker og motiveret i træningen, og I arbejder videre med træningen mellem de enkelte gange.

Holdet er for dig, der gerne vil stille til NW1-prøver, enten nu eller på længere sigt. Det kan også være, du gerne bare vil træne på det niveau. Det er ikke et krav, at man stiller til prøver, men det forventes, at man træner hjemme mellem de enkelte træningsgange.

Vi arbejder i alle 4 søgemiljøer: Beholder-, køretøjs-, inde- og udesøg.
Samtidig arbejder vi med hundens motivation, drive, naturlige søgemønster og lyst til at arbejde.

Vi træner på lavendel (æterisk olie), og vi vil introducere eukalyptus (æterisk olie) på dette forløb.

Nose Work er en aktivitet for alle hunde og førere - og er inspireret af de professionelle detektionshunde som fx narkohunde, sprængstofshunde ol. Nose Work kan både dyrkes som sjov aktivering af hunden og som seriøs konkurrencedisciplin. Ved konkurrencer skal hunden identificere tre forskellige dufte i fire forskellige søgemiljøer.

Målet med Nose Work øvet er, at give både fører og hund mere erfaring og rutine i at arbejde i de fire forskellige miljøer. Du skal acceptere, at i Nose Work er det dig, der skal lære af din hund – og se den arbejde og udvise sin naturlige søgeadfærd. Du skal lade din hund arbejde selvstændigt og løse opgaven på eget initiativ.

Træningssted: Varierende lokationer

Da både hunde og førere på dette niveau har brug for de miljømæssige udfordringer i at komme ud på forskellige lokationer, må kørsel påregnes. Som udgangspunkt vil vi befinde os i Roskilde-Køgeområdet, men der kan være undtagelser.

Træning følgende tirsdage fra kl. 18:30-20:00

18/2, 10/3, 24/3, 7/4, 28/4, 19/5 & 19/5

(Sidste & afsluttende træning er med prøvelignende setup)

Praktisk: Medbring lækre godbidder til hunden, et fast halsbånd eller sele og en forholdsvis lang line (ikke sporline, ikke retrieverline og ikke flexline).

Kun én hund arbejder af gangen – hunden skal derfor sidde i bilen, når den ikke er på.

Løbske tæver er velkomne – vi sørger bare for, at de ikke arbejder i samme søgemiljø som de hanhunde, der måtte blive påvirket.

Instruktører: Mia Rasmussen og Henrik Nymann

Adgangskrav: Medlemskab af Dansk Retrieverklub.

Hunden skal desuden være fyldt 6 mdr, tidligere have deltaget på øvet hold i DRK eller tilsvarende - samt kunne søge på ren lavendel. Hvis du er i tvivl kontakt da instruktør.

Tilmeldingsgebyr på 450 kr. betales til bank ved tilmeldingen.

Bankkonto: Reg. Nr. 2360 – konto nr. 4384 203 251

Husk at skrive Holdnummer: HN180220NW samt hundeførers navn ved indbetalingen.

Udskriv din kvittering og medbring som dokumentation på første træningsaften.

Bekræft tilmelding: når du har tilmeldt dig holdet, får du automatisk fremsendt en mail. For at din tilmelding er gyldig, skal du bekræfte din tilmelding ved at klikke på linket i mailen.

Først, når du har bekræftet din tilmelding, vil du fremgå af deltagerlisten.

Annuller tilmelding: Skulle du blive forhindret i at deltage, skal du melde afbud. Du kan melde afbud - annullere din tilmelding – ved at klikke på linket i den mail, du har fået tilsendt.

StedVarierende steder

Tirsdag kl.18.30